Skönt!

Varit ute med Milo, Emma, Simon och Emilio ett antal timmar idag, skitskönt! Inte så jättekallt då jag hade förberett mig på att bli tvungen att göra allt för att överleva kylan med långkalsonger, min tjockare kofta och vanliga svarta tunna fingervantar. Först skulle vi möta Simon vilket vi gjorde efter att vi fått stå och vänta på honom vid Ullvide ett tag, men som planerat kom han där lunkande och vi begav oss iväg mot Grimsta för att hämta upp Emilio. Vi stegade mot Vällingby och landande vid grötfatet där grabbarna kunde leka av sig medans vi stod och halvfrös och tittade på. Något jag stör mig på är att inte lyckas "tvinga" på Milo sina handskar vid behov... Vad ska man behöva hota med för att han ska förstå? Handskar är det absolut ENDA jag INTE kan styra över och jag blir tokig när han inte gör som jag säger! Sätter man på dom, ryker dom av innan man ens hunnit titta bort efter att man lyckats få på dom. gaaahhh!!
Hur som helst har vi haft en trevlig stund utomhus och på hemvägen tog vi tillfället i akt och köpte 1 1/2 liter julmust för 7 kr på Coop Extra, sedan övervägde vi om vi skulle traska hem, eller ta bussen. I och med att Emma hade värk i fötterna för att hon hade dåliga skor så tog vi bussen och hem kom vi till färdig middag. Milo åt hyffsat medans jag åt mer än vad jag egentligen hade behövt men det är sånt som händer!
Nu vet bara gudarna vad som händer, sitter i soffan och glor på 2 and a half men. Vi får se vad kvällen har att erbjuda!
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0